pátek 30. července 2010

Šplhali velociraptoři po stromech?

Na tuto, dle mne naprosto nepravděpodobnou větu jsem narazila, když jsem se snažila najít něco o drápech Velociraptora Mongoliensis. více =>

Zkrátka, podle dr. Manninga a spol. měli Velociraptoři své megadrápy ke šplhání po stromech, ze kterých podé napadali potencionální kořist. Studie byla podepřena o studii Bubo Bubo (Výr velký, angl. Eagle owl). Jenže, musíme si uvědomit, že Bubo Bubo a Velociraptor Mongoliensis jsou sice živočichové poměrně blízce příbuzní, ovšem oba druhy se chovají nějak jinak, např. Bubo Bubo žije pouze v párech, kdešto Velociraptoři žili ve skupinách. Bubo Bubo také staví svá hnízda na stromech, kdežto Velociraptor stavěl svá hnízda na zemi. Takhle bych mohla dále pokračovat ...

Umíte si představit Velociraptora, jak leze na strom? Jako kočka nebo veverka? Já osobně jen velmi těžko. Navíc, pokud by Velociraptor měl své drápy skutečně na lezení po stromech, musel by je mít pro stejný účel i Utahraptor (viz 2.obr.), a to těžko, jelikož byl dlouhý okolo sedmi metrů a těžký přes 700 kg. A to, i kdyby se pokusil vylézt na strom, je pravděpodobnost jedna ku milionu, že spadne Utahraptor i strom.

No nic ... Já osobně s touto teorií nesouhlasím, nebo jí alespoň plně nedůvěřuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat